Warning: realpath(): open_basedir restriction in effect. File(/home/klient.dhosting.pl/whatnext/cdn.whatnext.pl/public_html/uploads) is not within the allowed path(s): (/home/klient.dhosting.pl/whatnext/betawn.dkonto.pl/:/home/klient.dhosting.pl/whatnext/.tmp/:/demonek/www/public/bledy.demonek.com/:/usr/local/lsws/share/autoindex:/usr/local/php/:/dev/urandom) in /home/klient.dhosting.pl/whatnext/betawn.dkonto.pl/public_html/web/wp/wp-includes/functions.php on line 1992
WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Pojedynek trzech Porsche. 911 Turbo S kontra GT3 991.2 generacji

Czy zaskoczę Was wiadomością, że w tym pojedynku Porsche wygra? Spójrzcie tylko na porównanie dwóch przedstawicieli kultowej rodziny 911, z którą zawalczył model GT3 z generacji 991.2.

Mówiąc dokładniej, w porównaniu wzięły udział dwa najnowsze modele Porsche 911 Turbo S dostępne w wersjach coupe i kabriolet. Te dwa cacka są wyposażone w podwójnie turbodoładowany 3,8-litrowy sześciocylindrowy silnik bokser, który wytwarza 650 koni mechanicznych i 800 Nm momentu obrotowego. Oba są wyposażone w napęd na wszystkie koła, za sprawą ośmiobiegowego automatu.

GT3 wykorzystuje z kolei wolnossącego 4,0-litrowego, sześciocylindrowego boksera, który wytwarza 500 KM i 460 Nm momentu obrotowego. Odstaje więc mocą, ale waży zaledwie 1430 kilogramów. „Zaledwie”, bo 911 Turbo S Coupe waży 1650 kg, a kabriolet 1710 kg.

Czytaj też: Vanderhall zapowiada Navarro do terenowych wojaży w elektrycznym stylu

W pierwszym wyścigu drag na 402 metry, czyli ćwierć mili z postoju oba modele Turbo S wykazały podobną wydajność, ale wyższa waga kabrioletu zrobiła swoje. Wynik GT3 w tej próbie sprawdźcie sami, żeby również podejrzeć wyzwanie hamowania z prędkości 112 km/h. Tam bowiem starsza generacja pokazała klasę.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News