Warning: realpath(): open_basedir restriction in effect. File(/home/klient.dhosting.pl/whatnext/cdn.whatnext.pl/public_html/uploads) is not within the allowed path(s): (/home/klient.dhosting.pl/whatnext/betawn.dkonto.pl/:/home/klient.dhosting.pl/whatnext/.tmp/:/demonek/www/public/bledy.demonek.com/:/usr/local/lsws/share/autoindex:/usr/local/php/:/dev/urandom) in /home/klient.dhosting.pl/whatnext/betawn.dkonto.pl/public_html/web/wp/wp-includes/functions.php on line 1992
WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Biznes

Inditex, właściciel Zary, odrabia straty po pandemii

Inditex, właściciel sklepów odzieżowych takich jak Zara, Bershka czy Massimo Dutti zaczyna odrabiać straty wynikające z pandemii. Pomimo 31 proc. spadku zysków powraca do stanu sprzed kryzysu.

Jak twierdzi Inditex, właściciel wielu odzieżowych marek, już 98 proc. ich sklepów zostało ponownie otwartych. Po długim zamknięciu wynikającym z obostrzeń w końcu można mówić o powrocie do normalności. Zwłaszcza w połączeniu z gwałtownym wzrostem sprzedaży online i powrocie klientów do sklepów stacjonarnych. W bieżącym kwartale sprzedaż stacjonarna i internetowa w okresie od 1 sierpnia do 6 września przy stałych kursach walutowych wykazywała tendencję wzrostową. Nadal jednak notuje się spadek sprzedaży na poziomie 11 proc. w stosunku do poprzedniego roku. 16 września akcje Inditexu wzrosły o 5 proc. dodając kolejny wzrost zysków.

Klienci wracają do sklepów by kupować odzież, choć jeszcze trochę zajmie, zanim branża naprawdę powróci do normalności. Szacuje się, że sprzedaż odzieży w Europie spadła w maju o 42 proc., zaś w lipcu o kolejne 15 proc.

W drugim kwartale 2020 roku Inditex zanotował zysk netto w wysokości 214 mln euro, znacznie przewyższając wcześniejsze prognozy ekspertów. Pierwsza połowa roku przyniosła aż 74 procentowy wzrost sprzedaży online. Ten trend obserwuje się u sprzedawców odzieży na całym świecie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i zmianom społecznym jesienna kolekcja Zary oferuje sporo szerokich spodni czy butów na płaskim obcasie. Wiele osób zrezygnowało z imprez i przerzuciło się na pracę zdalną, więc ich odzieżowe potrzeby również uległy zmianie.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News